ASSALAMUALAIKUM :D

KESETIAN WANITA TERUJI APABILA LELAKI TIADA APA-APA MANAKALA KESETIAN LELAKI TERUJI APABILA DIA ADA SEGALA-GALANYA...

Saturday, December 3, 2011

KERETA OH KERETA!

Assalammualaikum & hai SUME!hehe...ari ni aku nak cakap pasal kereta..lebih2 lg kepada gurlz yang ada kereta sendiri terutamanya TAYAR...

ok cerita yer bermula dr dekat umah..aku yang baru balik dari keje,dengan penat lg..baru je nak lelapkan mata tibe2 aku dgr panggilan maut daripada ayah aku.."........,tolong teman kan mak ko pegi pam tayar dekat stesen minyak kejap..ayah ade keje pkol 9 pg ni"..itu lah diolog yang ayah aku mainkan...so dengan murah hati dan hati yang ikhlas,aku pun pegi basuh muka dan memandu kereta mak aku untuk pergi pam tayar...dalam kereta aku tergelak2 bile pikir masalah mak aku ini..yela nk pam tayar pun xtau..aku bukan nak hina mak aku sendiri tp xkan la reti nak pam tayar terutama nya gurlz..bukannya susah pun,seminggu sekali cek la angin tu..jangan la sampai bertaun2 guna kereta tp tak penah nak pam tayar....rosak tayar nanti..
lepas tu aku nak share kepada sesiapa yang tak tahu bila tayar tu dibuat..bende ini penting sebelum membeli tayar baru dari kedai..jangan sampai kene tipu ngan toke kedai tu..asalkan cantik je tayar tu korag pikir tayar tu baru..teori tu mmg SALAH!
kalau korang tengok kat setiap tayar mesti ade bende ni..ok..aku nak explain skit..yg no 14 tu adalah minggu tayar ini dubuat dan 08 pula adalah tahun tayar tu dibuat..so tayar ini dibuat pd miggu yang ke-14 pd tahun 2008...SIMPLE KAN :)


tayar selaluye boleh tahan 5 tahun dari tarikh tayar tu dikilangkan..so rugi la kalau beli tayar yg dah lame..kalau kaye tu xpela la.huuhu..walaupun korang tengok bende ini remeh temeh je tapi bende ni la yang sering belaku...mane la tau tayar anda pancit dekat tengah malam pastu tempat sunyi lak tu..xkan bahaya tu..so jage la tayar dengan elok k..bende senang je.:D..k la smapai sini je..assalamualaikum

yang benar,
None

3 comments:

  1. assalamualaikum...perempuan harus tahu gak mengenai tayar ni kan...:)

    ReplyDelete
  2. huhu terase sebentar hehe Naru ni memang malas nak cek angin tayar :p

    ReplyDelete