ASSALAMUALAIKUM :D

KESETIAN WANITA TERUJI APABILA LELAKI TIADA APA-APA MANAKALA KESETIAN LELAKI TERUJI APABILA DIA ADA SEGALA-GALANYA...

Monday, December 5, 2011

LONG DISTANCE LOVE



Allah jadikan manuasia yang lahir di dalam dunia ni telah ditakdir untuk berpasang-pasangan. Ini tidak bermaka kita xpayah berusaha atau tidak perlu mencari cinta. Setiap insan berhak untuk mendapatkan cinta yang terbaik untk dirinya sendiri. Dan sebab itulah cinta x perlu dipaksa tapi perlu lah lahir dari hati yang tulus. bagi aku mendapatkan cinta itu tak lah susah tapi nak mengekakalkan nya itu memang susah..ianya perlu ada pengorbaan dan ke setiaan lebih2 lagi kepada sesiapa yang BERCINTA JARAK JAUH. kebanyakan cinta sesorang tu putus disebabkan masalah ini..adakah cinta jarak jauh itu MUSTAHIL?CERITA DONGENG?TAHYUL?...



Cinta jarak jauh adakalanya menyeksakan. Keadaan bila kita tak dapat bersama orang yang kita sayangi semasa dia memerlukan memang menyakitkan. Seolah-olah kita tidak mampu memberikan bahagia untuknya. Bila bercinta jarak jauh, kita pasti selalu risaukan si dia, terutamanya dari segi kesihatan, keselmatan dan keselesaan. cinta aku dengan A sudah hampir 3 tahun dah..sudah 2 tahun dah kami berjauhan sejak 10/10 kami bersama. kami berjauhan disebabkan faktor belaja..aku di penang dan A pula belaja dekat s.alam.sekali sekala aku pulang la kerumahku yang berada dekat dengan umah die.so dengan itu boleh lah aku luahkan masa dengan die. dalam fikiranku, aku memang tak boleh lari daripada memikir kan yang cin ta kami akan putus tapi aku tetap bersabar dan yakin bahawa 1 masa nanti perngorbaan kami berbaloi.untuk pengetahuan korang, aku adalah cinta pertama A. bukan mudah seseorang yang baru nak kenal erti cinta kena macam ini.umpama isteri ditinggalkan suami selepas malam pertama la kirenye..




Tapi alhamduilah die tabah walaupun sering kali air mata menemani die disebabkan terlalu sunyi dan perlukan seorang teman untuk die beradu..huhu..sama juga seperti ku ,aku kadang2 bengang dan cembru apabila melihat rakan sebaya ku berdating di kampus,pusat membeli belah.kalau nak ikot kan hati nak je aku mengorat sorang awek kat sini.cleaning pn jadi la untuk buat teman disisi tapi aku tak sekejam tu..aku selalu pikir pasal die..aku risaukan keselamatan die..oleh itu bagi membuat hubungan kami ini tidak bosan, aku selalu buat perkara yang romantik..dan aku nak share kepada korang perkara romantik yang mungkin mampu mengubat rindu PASANGAN JARAK JAUH..

  • MENGHANTAR HADIAH
kalau korang kemampuan,belilah barang yang berharga bagi si dia untuk membuat hubangan menjadi lebih romantik.kalau boleh lakukan lah secara diam-diam.ala2 surprise gitu..hehe..dan dengan ini akan membuat si dia akan rasa dihargai dan dicintai..xperlu yang mahal..asalkan korang ikhlas..hehe..

  • SELITKAN PERBUALAN DENGAN KATA2 INDAH
Si dia pastinya akan cair dan jatuh hati pabila korang selalu mengucapkan kata2 indah.seperti "i love u" walaupun ianya simple tp kesan nya mendalam..kalau boleh sebelum tido luangkanlah sekurang2 5 minit untuk si dia.
  • Menonton filem atau rancangan TV yang sama

Berjanji untuk menonton filem, rancangan TV malah video YouTube yang sama boleh membangkitkan rasa sedang menonton bersama. Lagi-lagi pula, jika kita melakukannya sambil on phone dengannya. Walaupun kita dan dia boleh menonton bersama kawan-kawan tetapi sekali-sekala luangkan lah masa yang berkualiti bersama si dia.


aku harap korang suka post kali ini...ini sume dtg daripada pengalaman aku dengan dia..so bagi aku jarak bukan lah alasan untuk sesuatu hubungan itu putus..yang penting trust..kalau kite jage hubngan itu,dan tak curang insyAllah pasangan kite pn xmacam tu..wasaalam :D

in love,

None :D

1 comment: